Nieuws | Blijf op de hoogte

Call for Papers NVC 2017 geopend!

Op 2 november 2017 vindt het jaarlijkse Nationaal verkeerskundecongres (NVC) plaats. Wilt u meebouwen aan het congres voor verkeers- en mobiliteitsprofessionals? Deel uw kennis en ervaringen in een paperbijdrage. Zet uw werk en organisatie in de spotlight. Laat de verkeerskundesector groeien. Hoe wilt u dit jaar bijdragen? Kies uit drie papervormen: 

Terugblik Nationaal verkeerskundecongres 2016

Dagvoorzitters van het congres, Ineke Spap é en Ruben Loendersloot , mochten op 2 en 3 november tijdens het Nationaal verkeerskundecongres 2016 ruim 400 verkeers- en mobiliteitsprofessionals begroeten. Op het congres in IJsseldelta Center in Zwolle stond ontmoeten, verbinden en kennis delen centraal. Hierbij een terugblik.    

Praktijk | Real-time verkeersveiligheidsonderzoek met camera’s

Veel analysemethodes op het gebied van verkeersveiligheid zijn gebaseerd op statische informatie waarbij de mate van verkeersveiligheid wordt uitgedrukt in cijfers. Voor beleidsmakers is dit vaak prima materiaal voor het opstellen van een verkeersveiligheidsbeleid. Voor het uitleggen van de oorzaak van een verkeersveiligheidsprobleem voor een specifieke locatie is deze methode echter minder geschikt. 

Mobiliteitsbeleid maken we niet voor de verkeerskundigen

Mobiliteitsbeleid maken we niet voor ons zelf als verkeerskundigen maar maken we voor de samenleving. Mobiliteit en Verkeer zijn immers direct een resultante van maatschappelijke behoeften en activiteiten. Daarom maken wij mobiliteitsplannen voor en door de samenleving. Samen met de gemeente en inwoners van Roermond hebben wij de afgelopen jaar een mobiliteitsvisie opgesteld met deze insteek. Een nieuwe insteek, een nieuwe kijk en een nieuwe koers die aansluit bij de samenleving en niet bij normen van verkeerskundigen.

Praktijktafel | Fietspaden met Passie

Nederland is onbetwist fietsland nummer één. Maar omdat de Nederlanders de fiets zo normaal vinden missen we misschien wel een beetje passie voor het onderwerp. Landen waar de fiets herontdekt wordt als stedelijk vervoersmiddel bij uitstek pakken dat anders aan en rollen (soms letterlijk) de rode loper uit voor de fiets. In Nederland staan we ondertussen niet stil, er zit zeker innovatie in de infrastructuur, maar wat kunnen we leren van het enthousiasme van deze “nieuwe” fietslanden? 14.05-14.40 | Mobycon | Tafelsprekers: Lennart Nout en Eelco Bos.

Praktijktafel | Prognose laadpunten Elektrisch Vervoer

Met door Antea Group ontwikkelde Smart M.app online toepassing combineren we verschillende databronnen om beleidsmakers te helpen keuzes te maken hoe om te gaan met mogelijkheden en onmogelijkheden bij de locatiekeuze en monitoring van nieuwe en bestaande laadpunten. 

Praktijktafel | Fietspaden waar je energie van krijgt

Een duurzaam fietspad is niet alleen een fietspad dat lang, onderhoudsvrij en volledig cradle-to-cradle is. Nee, een duurzaam fietspad levert ook energie op. Denk bijvoorbeeld aan zonne-energie die ingezet kan worden voor woningen, straatverlichting en anticiperende signalering. 

Praktijktafel | Verkeersonderzoek anno 2016

Verkeer en vervoersvraagstukken vraagt anno 2016 een gewijzigde aanpak van verkeersonderzoek. Het traditionele verkeersonderzoek bevat nog steeds een goed bruikbare basis, maar of dit de meest effectieve manier is om inzicht in de verkeers en -vervoersvraagstukken te verkrijgen is de vraag. 

Praktijktafel | De kruispuntdetective

De beperkte ongevalsregistratie maakt analyse op kruispuntniveau lastig. Dit bracht ons op het idee om het andersom te doen en een compleet andere insteek uit te proberen: niet op zoek naar alle ongevallen om die vervol­gens te selecteren en te analyseren, maar gericht op zoek naar de data bij het probleem. 

Praktijktafel | Next generation traffic management

Big data biedt fantastische kansen voor verkeersmanagement. Door fusie van meerdere realtime databronnen en koppeling van gegevens is het mogelijk een compleet en gedetailleerd verkeersbeeld op voertuigniveau te krijgen. En dat is precies wat Smart Traffic doet. 

VOLG HET NIEUWS

SPONSORS 2016

Afbeelding 


Afbeelding 

 

Afbeelding

  

Afbeelding 

 

Afbeelding

 

 Afbeelding  

 

 

Afbeelding   

 

Afbeelding  

 

 

Afbeelding

 

 

Afbeelding 

 

 

  Afbeelding 

 

 

Afbeelding

 

 

 

VOLG HET CONGRES