Nieuws | Blijf op de hoogte

Invloed van Adaptive Cruise Control op het verkeer

Hoe werkt Adaptive Cruise Control (ACC) in de praktijk? In een veldtest en een enquête is gezocht naar de invloed op bestuurder, doorstroming en veiligheid. Neem dan deel aan deze Praktijktafelsessie op het Nationaal verkeerskundecongres 2015.

Pre competitieve PPS in het ITS domein: lessons learned en aanbevelingen

In Nederland is op verschillende plekken ervaring opgedaan met pre competitief publiek-privaat samenwerken in ITS-initiatieven. De lessons learned uit een selectie van initiatieven zijn verzameld en vertaald in aanbevelingen. Tijdens deze Praktijktafelsessie op het Nationaal verkeerskundecongres 2015 hoort u de belangrijkste aanbevelingen en gaan de tafelsprekers het gesprek met u aan.

Markt en overheid: een praktijkvoorbeeld

Deze Praktijktafel-sessie op het Nationaal verkeerskundecongres gaat over nieuwe samenwerkingsconstructies tussen overheden en marktpartijen. Overheden zullen niet langer componenten inkopen voor bijvoorbeeld verkeersmanagement, maar nemen integrale diensten af van marktpartijen. Incident Management Exchange (IMex) is hier een praktijkvoorbeeld van.

Praktijktafels | Nieuwe inzichten en innovaties

Partners en sponsoren van het Nationaal verkeerskundecongres 2015 nodigen u uit om aan een Praktijktafel te praten over nieuwe inzichten en innovaties. Aan tafel komen de gesprekken los. Kies op de congresdag van 5 november uit 10 Praktijktafels. De sessies zijn van 14.00 tot 14.30 uur. Loop op de congresdag langs, bekijk de tafel, maak uw keuze en vergroot uw kennis.

Drones: Bent u klaar voor een nieuw perspectief in verkeersmanagement?

De razendsnelle ontwikkeling rond drones en ballonnen vraagt om beleid en regels. Er zijn in Nederland op dit moment slechts enkele bedrijven die verkeerskundige analyses uitvoeren in samenwerking met professionele en gecertificeerde drone-dienstaanbieders met veilige, betrouwbare en robuuste dronesystemen. Aan  deze Praktijktafel op het Nationaal verkeerskundecongres 2015 verkent u mogelijkheden voor de inzet van observaties vanuit de lucht.

Welke paperbijdrage is het allerbeste?

Op het Nationaal verkeerskundecongres 2015 wordt de prijs voor Beste Bijdrage 2015 uitgereikt. Hierbij het overzicht van de drie genomineerde papers en de auteurs die hieraan hebben bijgedragen (in  willekeurige volgorde):

Paneldiscussie over o.a. samenwerken, organiseren en data/ITS

Tijdens de paneldiscussie op het Nationaal verkeerskundecongres 2015 worden vijf belangrijke thema’s voor verkeers- en mobiliteitsprofessionals besproken. In de  Kennis- en Trendsessies komen de thema's diepgaand aan bod. Dagvoorzitter Marc Maartens leidt de discussie in goede banen. De vijf thema's zijn:

Rijsnelheden meten en dialoog met burgers bevorderen

Op het Nationaal verkeerskundecongres vinden twee presentaties plaats over snelheden. De eerste gaat over een nieuwe methode om rijsnelheden te meten met floating car data. De tweede geeft de resultaten van een haalbaarheidsonderzoek naar een nieuwe tool die de gevoeligheid van snelheidsoverschrijding op locaties aangeeft en mede daarmee de dialoog tussen burger en ambtenaar bevordert.

Genomineerd: de juiste bewegwijzering bij ontvlechtingen

De paper ‘ Verkeerskundige overwegingen bij ontvlechtingen op autosnelwegen en weggebruikers wegwijs maken’ van Alex van Loon en René Walhout, Rijkswaterstaat en Benjamin van der Velden, NHTV, is de derde genomineerde paper voor de titel  ‘Beste Bijdrage’ aan het Nationaal verkeerskundecongres.

Genomineerd: discussie over evenementenverkeer

Evenementen: een feest voor de bezoekers maar een uitdaging voor de wegbeheerder. Aan de hand van drie praktijkervaringen met de Tour de France, Market Garden en Nuclear Security Summit, worden drie dilemma’s voor de wegbeheerder voorgelegd aan bezoekers van de NVC-workshop van Thijs Homan, Erik Verschoor, Gerco Huisman en Martijn Hoogenraad.

VOLG HET NIEUWS

SPONSORS 2017

Afbeelding 


 

 

 

  

 

 

 

 

   

 

 

   

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

VOLG HET CONGRES